Illustration

Innovitaskolan Södermalm, F–9

Vintertullstorget 2

Vi är en skola som ligger centralt på Södermalm, med närhet till flera parker och en trevlig innergård.

Södermalm

• Toalett med plats för eldriven rullstol
  • Entré och entréhall för rullstolsburen

Inriktning

Hos oss utbildas våra elever för morgondagen. Vid sidan av kunskaper och höga studieresultat får eleverna utveckla förmågor för framtiden. Vi arbetar med moderna verktyg och undervisningsmetoder och samverkar mellan olika ämnena för att utmana normer med nya perspektiv. För våra elever på högstadiet erbjuder vi program inom kreativitet och naturvetenskap som förbereder dem för sitt framtida gymnasieval.

Vi erbjuder barn och elever en sammanhållen skolgång med fokus på gemenskap, studiero och höga studieresultat.

Våra lokaler är noggrant planerade för att möta elevernas intressen och lärande. Vi har en stor och fin ateljé för trä- och syslöjd, bild och form samt för musik och drama. Vi har även en fin NO-sal där vi utforskar och laborerar. Idrott har vi i bland annat i Skanstullshallen och närliggande frilufts- och grönområden.

Vi utökar och anpassar våra lokaler under sommaren för att ta emot fler elever till vårt högstadium.

Vår mat tillagas omsorgsfullt, varierat och näringsriktigt i vårt eget kök. Varje dag serveras även ett vegetariskt alternativ och vår salladsbuffé har ett brett utbud. Mjölken är alltid ekologisk och i största möjliga mån inhandlas svenska eller närproducerade matvaror.