Farsta

Inför att söka skola

Är du intresserad av en plats för ditt barn till läsåret 2024–2025 söker du till Hästhagsskolan. Läsåret 2024–2025 flyttar skolan och byter namn till Hästhagsskolan.

Hästhagsskolan F–9

Skolan är under uppbyggnad till en F–9-skola.

Kvickenstorpsskolan, anpassad grundskola

På skolan finns också elever inom anpassad grundskola.

Kvickenstorpsskolan, anpassad grundskola 1–5

Skolan har rymliga skollokaler med tillgång till specialsalar. Det finns en matsal med tillhörande tillagningskök. I ett eget hus finns två idrottshallar.

Skolan ligger på gångavstånd från Hökarängens och Farstas tunnelbanestationer. I omgivningen finns blandad bostadsbebyggelse och grönområden.

På skolgården har ditt barn tillgång till olika lekredskap och sandlådor och öppna ytor för lek och bollspel.

Skolan har två innergårdar som används för både undervisning och rekreation.

Maten levereras från Eriksdalsskolan kök. Vi strävar efter ett hållbarhetstänk och ökad användning av ekologiska råvaror. Vi följer stadens riktlinjer för en varierad och näringsrik kost.

Skolans fritidshem har flera avdelningar.

Fritidsverksamheten bygger på det centrala innehållet i läroplanen. Verksamheten sker såväl inomhus som utomhus. Lärandets sociala och demokratiska aspekter beaktas särskilt i fritidshemmets verksamhet.

Här finns fritidsklubb för ditt barn i mellanstadiet. Ditt barn har inflytande över aktiviteter på fritidshemmet och fritidsklubben.

Elever på högstadiet har uppehållsrum och café.

Höstterminen 2024 flyttar skolan till renoverade och nybyggda lokaler på Torsbygatan, tidigare Hästhagsskolan.

Utbyggd har Kvickenstorpsskolan cirka 800 elever.

Synpunkter och klagomål – Kvickentorpsskolan

Vi bygger gemenskap där människor och lärande växer

Skolans vision