Norra innerstaden

Roslagstullsskolan erbjuder en trygg skolmiljö med god stämning, kvalitativ undervisning och utevistelse.

Digitala verktyg är en naturlig del av undervisning, kommunikation och uppföljning.

Vi skapar bra förutsättningar för ditt barns skol- och yrkesval i framtiden. Vår värdegrund är inkluderande och gångbar i den alltmer globaliserade världen.

Roslagstullsskolan har en rymlig skolgård nära till Nationalstadsparken (Hagaparken, Bellevueparken). Vi har därmed förmodligen Stockholms största och grönaste skolgård. Vi använder den varje dag i vår undervisning och under fritidsverksamhet.

På Roslagstullsskolans kock lagar god och vällagad mat med hög andel ekologiska råvaror.

Skolmatsalen är ljus och rymlig. Den är utrustad med ljuddämpande material i tak och väggar. Bord och stolar har ljuddämpande bordsytor och sitsar för att skapa en bra ljudmiljö.

Har ditt barn behov av omsorg på morgonen har vi ett morgonfritids. Mellan 08.00 och 08.30 är alla utomhus.

Fritidstiden börjar med samling där vi presenterar eftermiddagens aktiviteter. Innan aktiviteterna drar äter vi mellanmål eller tar med på utflykt.

På fritids kan ditt barn välja bland många aktiviteter som

• skapande i ateljén
  • lek
  • spel
  • uteaktivitet.

Roslagstullsskolan flyttar sin verksamhet till Vasa Real till läsåret 2024-2025.

Vasa Real

Synpunkter och klagomål – Roslagstullsskolan

• Ledarhund och assistanshund välkommen
  • Parkering för dig med nedsatt rörelseförmåga