Lindeskolan, F–4

Skjulvägen 1

Kontakt Visa på karta Visa alla bilder

Ditt barn ska känna trygghet och glädje i skolan. På Lindeskolan skapar vi en god och trivsam skolmiljö med en familjär känsla. Kunskap och ett lustfyllt lärande är viktiga byggstenar.

Enskede-Årsta-Vantör

För oss är det viktigt att våra elever känner trygghet och glädje när de är i vår verksamhet. Vi har flexibla undervisningsgrupper där årskursarbetslaget samarbetar tätt kring eleverna. Vi har en helhetssyn på undervisning, lärande och omsorg.

En växande skola

Lindeskolan växer underifrån och vi tar emot nya förskoleklasser varje läsår. När skolan är fullt utbyggd kommer vi att vara en F-6-skola.

Vi erbjuder en tillgänglig lärmiljö och har elevens välmående i fokus så att vi på bästa sätt kan tillgodose alla elevers rätt till en god utbildning och fritid. Vi strävar efter att våra elever ska kunna tillgodogöra sig undervisningen i klassrummet och i fritidshemmet med hjälp av bland annat generella anpassningar och en varierad undervisning. Vår verksamhet genomsyras av struktur, tydlighet och förutsägbarhet.

Vår skolgård inbjuder till lek och rörelse i olika miljöer. Personalen leder rastaktiviteter och fritidsaktiviteter om ditt barn önskar det.

Många vuxna är ute på rasterna. Pedagogerna arbetar aktivt för att utemiljön ska kännas trygg.

I närliggande park och skog har vi utflykter och utomhusundervisning.

Maten tillagas i ett tillagningskök av vår kock. Minst två rätter serveras varje dag, varav en vegetarisk rätt. En fiskrätt serveras till alla några dagar i veckan.

Till dagens lunch serveras alltid en vitaminrik salladsbuffé, ekologisk mjölk och smör och bröd.

Vi har åldersblandad fritidsverksamhet uppdelad på avdelningarna Förskoleklass-åk 1 samt åk 2-3.

Varje dag erbjuder vi ditt barn flera aktiviteter, både inomhus och utomhus. Vi vill erbjuda ditt barn en meningsfull fritids där det också finns möjlighet till återhämtning.

Synpunkter och klagomål – Lindeskolan

Skolan där trygghet och lärande går hand i hand.

Skolledningen