Skolbyggnad

Konradsbergsskolan, anpassad grundskola 4–9

Rålambsvägen 22

På Konradsbergsskolan får ditt barn utvecklas utifrån sina förutsättningar och vara delaktig i sitt lärande.

Anpassad grundskola
Kungsholmen
4–9

• Hörselteknisk utrustning
  • Kontrastmarkering

Om undervisningen

Konradsbergsskolans anpassade grundskola har plats för 20 elever i årskurs 4–9.

Vi arbetar med ett elevnära förhållningssätt och ett aktivt inkluderingsarbete för att möta ditt barns behov i sitt lärande.

Vårt elevnära förhållningssätt omfattar alla skolans professioner. Skolans fokus är kunskapsuppdrag och hög kvalitet i undervisningen.

Ditt barn har rätt att utvecklas så långt som möjligt utifrån sina förutsättningar. För att åstadkomma det har vi en tydlig struktur och tydliga förväntningar på ditt barn.

Alla elever har tillgång till en egen digital enhet (Chromebook) i undervisningen.

Kommunikation

Skolan använder sig av UDL (Universal design for learning) som en ram för utveckling av undervisningen.

Organisation för anpassad grundskola

Elever i anpassad grundskola har bestämda platser och sitter tillsammans i en egen del av matsalen.

Konradsbergsskolans anpassade grundskola är en hbtq-diplomerad verksamhet och är ambassadörsskola för mänskliga rättigheter.

Konradsbergsskolan

På skolan finns också elever inom grundskolan årskurs 4–9.

Konradsbergsskolan, 4–9