Skarpnäck

Från förskoleklass till årskurs 9

Vi samarbetar för att ditt barn och alla elever ska göra sin röst hörd, lyssna till andra och samarbeta med varandra.

Gemensamt för alla på skolan är att visa upp elevernas skapande genom föreställningar och utställning i skolan och på skolgården. Utanför skolan visar upp det eleverna gör på slöjdfestivaler, teckningstävlingar, på museer, i tv och i tidningar.

De gemensamma traditionerna är viktiga. Vi uppmärksammar bland annat

• pi-dagen
  • källkritikens dag
  • English Day
  • världsbokdagen.

Ditt barn i förskoleklass börjar sitt första år i en egen byggnad. Lågstadiet, mellanstadiet och högstadiet har sina egna områden på skolan.

I alla klassrum har vi olika hjälpmedel för de elever som behöver extra anpassningar. Från förskoleklass till och med årskurs 6 har alla klasser hemklassrum.

Bagarmossens skola är en vacker tegelbyggnad från 1950-talet. Här finns en stor skolgård skuggad av höga tallar.

Vi ligger nära både Bagarmossens centrum och Nackareservatet. Utemiljön används ofta i undervisningen.

Skolmaten är god, nyttig och vällagad. Vårt mål är att laga den mesta maten från grunden. Köttfärsbiffar görs med nötfärs och vi gör dem själva här i köket. Potatismoset görs på kokt potatis och inte på pulver.

Vi lagar lunch till ditt barn varje dag, även när det är lov och ditt barn är på fritidshemmet. Vi serverar också mellanmål varje dag.

En vegetarisk rätt erbjuds alltid och en stor andel livsmedel är ekologiska .

Vi utgår ifrån olika fokusområden, såsom rörelse och skapande, för att ge ditt barn möjlighet att utveckla sina förmågor.

Under skoltid samarbetar fritidspersonal och lärare utifrån sina olika kompetenser för att göra ditt barns skoldag så mångsidig som möjligt. Detta bidrar till att stärka ditt barns kunskapsmässiga och sociala utveckling.

Vi utgör en gemensam enhet tillsammans med Brotorpsskolan med ett tätt samarbete mellan våra skolor.

Synpunkter och klagomål – Bagarmossens skola

Det är viktigt för mig, att det går bra för dig!

Åsa Henricson, biträdande rektor.