Gullingeskolan, F–6

Gullingeplan 28

Kontakt Visa på karta Visa alla bilder

”Den lilla skolan för elever med stora drömmar.” Vi satsar på kvalitet i undervisningen för att ge ditt barn största möjliga chans att lyckas i studierna och som unga människor.

Visa alla

Järva

Gullingeskolan, anpassad grundskola

På skolan finns också elever inom anpassad grundskola.

Gullingeskolan, anpassad grundskola, 1–6

Vi stödjer en god kunskapsutveckling och skapar trygghet och trivsel för ditt barn. All vår undervisning ska utveckla språket.

Skolan har trivsamma och nyrenoverade lokaler och klassrummen har nya möbler och interaktiva tavlor som ger ditt barn möjlighet till att vara en aktiv teckenskapare, placerad i ett socialt sammanhang. Inte bara med språket utan också med ljud, ljus, rytm, rörelse, färg och form.

Våra elever har designat vår nya skolgård, som bjuder in till lek, undervisning utomhus och som är bra för ditt barns hälsa.

Vår personal och ditt barn leder aktiviteterna på rasterna som ger aktiva, glada och engagerade elever.

Järvafältet, Eggeby gård och Spånga by finns på promenadavstånd med skogar och ängar. Vi har även nära till Spånga idrottsplats, Järvabadet och Tensta simhall.

Ditt barn äter frukost, lunch och mellanmål i en trevlig miljö. Vi erbjuder varierade och näringsriktiga måltider så ditt barn blir mätt och glad och kan fokusera bättre på sitt lärande.

Vi serverar frukost varje dag för att ge ditt barn en bra start på dagen.

Fritidshemmet har egna lokaler. Där fortsätter ditt barns lärande i en trygg och stimulerande omgivning.

Våra fritidshemspedagoger bygger en bro mellan skola och fritids som utgår från skolans heldagslärande i en rik språklig miljö.

Ditt barn får också möjlighet att utrycka sina kreativa, fysiska och lekfulla sidor.

Bra att veta

Vårt arbete med att utveckla språket har gett oss flera utmärkelser. Både grundskolan och grundsärskolan har flera gånger vunnit ”en bok i världen”. Tävlingen är en del av Stockholms stads språksatsning och är ett samarbete mellan Utbildningsförvaltningen, Stockholms stadsbibliotek, Skansen och Litteraturpriset till Astrid Lindgrens minne (ALMA).

Vårt skolbibliotek har även fått utmärkelsen ”ett bibliotek i världsklass”, för att biblioteket är en självklar del av hela vår pedagogiska verksamhet.

Ditt barn erbjuds schemalagd läxhjälp och studiestöd av våra engagerade lärare.

Synpunkter och klagomål – Gullingeskolan

Bra bemötande både från personal och elever.

Vårdnadshavare