Hägerstensåsens skola, F–6

Sedelvägen 30

Kontakt Visa på karta Visa alla bilder

På Hägerstensåsens skola får ditt barn en lugn miljö för lärande och lek. Om ditt barn behöver kan hen läsa läxor i skolan.

Hägersten-Älvsjö

Hägerstensåsens skola är en grundskola med fritidshem.

Undervisningen är varierad med god tillgång till traditionella och digitala läromedel. Det finns stödfunktioner, som specialpedagoger, om ditt barn skulle vara i behov av anpassningar eller stöd i sitt skolarbete.

Verksamheten bedrivs i ändamålsenliga lokaler. Skolan har arbetslag för varje årskurs som använder olika avdelningar i huset.

Förutom klassrum och fritidshemsrum finns det specialsalar för trä- och metallslöjd och textilslöjd. Här finns skolbibliotek, idrottshall och en stor skolgård för utomhusaktiviteter.

Skolgården ger goda möjligheter till lek och rörelse.

På rasterna är många vuxna ute och erbjuder lekar och aktiviteter för alla barn. Vi har också en lekbod där ditt barn kan låna lek, spel och utrustning.

Skolan har eget tillagningskök och en medveten strategi för hälsosamma och klimatsmarta måltider.

Fritidshemmet erbjuder en verksamhet med en blandning av läroplansstyrda aktiviteter och rekreation. Verksamheten bedrivs i ändamålsenliga lokaler inomhus, på skolgården eller i närområdet.

Skolan erbjuder läxhjälp efter skoltid för elever som har behov av stöd.

Synpunkter och klagomål – Hägerstensåsens skola