Hästhagsskolan, F-9

Torsbygatan 31

Kontakt Visa på karta

På Hästhagsskolan ska ditt barns skoldag vara trygg, lärorik och rolig.

Farsta

Från förskoleklass till årskurs 9

Kvickenstorpsskolan flyttar och byter namn till Hästhagsskolan inför läsåret 2024-2025. Här finns grundskola och anpassad grundskola F-9, i nybyggda och nyrenoverade lokaler.

Hästhagsskolan, anpassad grundskola

På skolan finns också elever inom anpassad grundskola.

Hästhagsskolan, anpassad grundskola 1–9

Hästhagsskolan har moderna och ändamålsenliga lokaler med specialsalar för alla ämnen. Ditt barn och alla elever tillhör en hemvist i olika delar av husen. I byggnaden för högstadiet finns café och uppehållsrum för eleverna. Här finns också idrottshall och matsal.

På skolgården finns lek- och aktivitetsytor för alla åldrar. På gångavstånd från skolan finns stora natur- och parkområden. Närheten till Farsta centrum och kommunikationer gör det enkelt att ta sig till och från skolan.

Skolmåltiderna ska vara en helhetsupplevelse för ditt barn. Välsmakande, hemlagad och näringsrik mat som i en inbjudande miljö. Vi planerar måltider och andra aktiviteter i skolmatsalen med hållbarhet i fokus. Maten lagas i ett tillagningskök på skolan.

Skolans fritidshem har flera avdelningar. Ditt barn kan vara med i aktiviteter både inomhus som utomhus. På fritids träffar ditt barn många andra och tränas i socialt och demokratiskt samspel.

Här finns fritidsklubb för ditt barn i mellanstadiet.

Ditt barn har inflytande över aktiviteter på fritidshemmet och fritidsklubben.