Järva

Vi har tre legitimerade lärare och en lärare för fritidshem för varje årskurs. Under skoldagen är vår fritidspersonal inne på lektionerna som säkerställer hög personaltäthet kring barnen hela dagen.

Vi har en förberedelsegrupp, för nyanlända elever som behöver stöd i språket innan de går över till sina ordinarie klasser .

Vi har en bibliotekspedagog och en it-pedagog som är schemalagda med alla klasser. Båda fungerar som medlemmar av vårt serviceteam för att på bästa sätt stötta verksamhetens behov.

Oxhagsskolan, anpassad grundskola

På skolan finns också elever inom anpassad grundskola.

Oxhagsskolan, anpassad grundskola, F–6

Vår inomhusmiljö är lugn och behaglig. Klassrummen är modernt utrustade och ligger runt två stora bibliotek.

Våra fritidshem ligger intill klassrummen, barnen slipper avstånd mellan verksamheterna.

Ditt barn kan vända sig till både lärare och fritidspersonal under hela dagen, som skapar arbetsro och trygghet.

Skolan ligger nära Akallas tunnelbanestation och det är nära till Järvas naturområden. Bredvid oss ligger Husbybadet och en idrottsanläggning.

När ditt barn ska ut på rast finns en lekplats och två bollplaner på skolgården, som är en trygg miljö för lek och spel.

Varje dag serveras det husmanskost, en vegetarisk rätt och salladsbuffé med olika röror, såser och tillbehör.

Extra maträtter tillagas varje dag av vår egen kökspersonal, om ditt barn har annat behov.

Det aktiva hälso- och miljöarbetet vi har på skolan återfinns självklart även i restaurangen. Cirka två tredjedelar av all mat som serveras är i dagsläget ekologisk. Det betyder att de smakar gott och uppfyller de krav som vi ställer på näringsriktighet och säkerhet.

På förmiddagarna är personalen inne i klasserna, vilket betyder att de träffar ditt barn under hela skoldagen.

Våra fritidshem har långsiktiga projekt som ska att väcka lusten och nyfikenheten till lärandet hos ditt barn.

Fritidsklubben erbjuder aktiviteter på eftermiddagarna för barn som går i årskurs 4–6. Det är en öppen verksamhet som betyder att du som vårdnadshavare och ditt barn, själva bestämmer när och hur ofta barnet ska vara med.

Vi satsar på rörelse på lektioner, raster och på fritidsverksamheter. Våra trivselledare arbetar med trygghet genom att bland annat aktivera ditt barn på rasten.

Varje år ordnar vi en skidresa för barn i årskurs 5 och 6.

Hela skolan är med i Skoljoggen som ordnas varje år.

Vi har en simskola som är för alla elever, för de ska nå målen i ämnet Idrott och hälsa.

Programmering finns på schemat i alla årskurser. Lässtimulerande insatser finns i alla klasser varje vecka.

Ditt barn får läxhjälp.

Vi ordnar storsamlingar och evenemang vid traditionella högtider, som till exempel Lucia och FN-dagen.

Synpunkter och klagomål – Oxhagsskolan