Prova på-dans på Kungliga Svenska balettskolan för 7–10-åringar

Datum:

Tid:

Plats: Münchenbryggeriet, Söder Mälarstrand 39

Vi välkomnar dansintresserade barn mellan 7 och 10 år till prova på-dans på Kungliga Svenska balettskolan.

Barnen delas in i två olika grupper utefter ålder där de i två sammanhängande pass får prova både klassisk balett och samtida dans i form av enkla övningar under lustfylld träning. Allt i en lärorik och trygg miljö tillsammans med våra elever, våra erfarna pedagoger och andra dansintresserade barn.

Prova på-dans på Kungliga Svenska Balettskolan är öppen för alla barn oberoende av tidigare erfarenhet inom dans och eventet är kostnadsfritt. Vårt mål är att få barn att upptäcka kärleken till dans.

Om Kungliga Svenska balettskolan

På Kungliga Svenska balettskolan har vi djupa rötter i svensk danshistoria. Sedan 1700-talet har vi format morgondagens dansare tillsammans med erfarna pedagoger, välkända dansprofiler från världen över och inte minst alla våra elever.

Hos oss går eleverna från grundskola till gymnasiet. Vi erbjuder en gedigen utbildning med erfarna pedagoger inom både dans och teoretiska ämnen.

Du anmäler dig till evenemanget via formuläret.

Anmäl dig till prova på-dans på Kungliga Svenska balettskolan

Har du frågor kan du kontakta vår producent Ann-Louise Moberg.

E-post: ann-louise.moberg@edu.stockholm.se