Innovitaskolan Enskede, F–6

Kolonivägen 17

Innovitaskolan Enskede är en del av Academedia. Innovitaskolorna är 28 skolor utspridda i Sverige från Kalix till Landskrona. I Stockholmsområdet finns det flera stycken skolor i Stockholms stad och närliggande kranskommuner.

Enskede-Årsta-Vantör

Uppgift saknas

Inriktning

Vår gemensamma grund är att arbeta efter tre huvudteman.

Innovate

Utveckla elevernas kompetenser för framtiden och främja förmågor som nyfikenhet, initiativ förmåga och kreativitet.

Explore

Vidga elevernas vyer och ge dem inspiration från omvärlden. Vi vill låta upplevelser i lärandet ge eleverna nya perspektiv och kunskaper även utanför klassrummet.

Balance

Ge eleverna det som behövs för ett välmående och ett hälsosamt liv. Vi vill lägga grunden för en balans i en allt mer digital värld.

Innovitaskolan Enskede ligger centralt i ”Gamla Enskede”. En till elevantalet liten skola. Skolbyggnaden tornar upp sig majestätiskt på Fågelkärrsberget. På gården runtomkring skolan finns det ytor att exempelvis leka på, spela bandy eller bygga kojor.

Inne i skolan finns alla lokaler som behövs för undervisningen både i förskoleklass, grundskola och fritidshem. Vi har lokaler för slöjd, idrott, matsal och klassrum. Allt i samma byggnad.

Vi har matleverantören Ecofood till våra luncher. Specialkost kan beställas i samråd med läkare.

Vi har valt att lägga till lektionstid för alla elever i årskurs 1–6 för att aktivt arbeta med värdegrundsarbete