Innovitaskolan Farstaäng, F–6

Färnebogatan 79

På Innovitaskolan Farstaäng förbereder vi barn och elever för en framtid full av möjligheter. Hos oss är heldagslärande, tvålärarskap och välmående viktiga nycklar för att ditt barn ska känna trygghet och utvecklas. Välkommen att kontakta oss!

Farsta

Inriktning

På Innovitaskolan Farstaäng förbereder vi elever inför en framtid full av möjligheter.

Trygghet, trivsel och livslångt lärande är viktigt för oss. Vi arbetar aktivt med elevernas delaktighet och inflytande genom att ta till vara på deras intressen och nyfikenhet. Det vi gör tillsammans ska kännas viktigt och på riktigt. Vi arbetar med kunskapsutveckling utifrån läroplanen, både tematiskt och ämnesövergripande. På skolan arbetar vi med språkutvecklande arbetssätt.

Målsättningen med våra elever är att vi tillsammans bygger förtroendefulla och trygga relationer. Detta för att de ska växa som individer och skapa goda förutsättningar för lärandet. På skolan arbetar vi med språkutvecklande arbetssätt då språket är grunden till allt lärande och ger eleverna verktyg att uttrycka sig.

De demokratiska principerna praktiserar vi i skolans vardag och vi vill att alla elever ska ha goda kunskaper och gott självförtroende när de slutar på vår skola för att gå vidare i grundskolans högre åldrar.

Skolan ligger belägen med närhet till naturen och stora öppna ängar. Vi har en anställd rastpedagog som arbetar för ökad trygghet och trivsel på raster genom att bland annat ordna styrda rastaktiviteter, vilket bidrar till goda relationer, främjar inkludering och förebygger konflikter och mobbning.

Skolpersonalen äter alltid pedagogisk lunch tillsammans med eleverna. Skolan får lunchen serverad från Sodexo.