International School of the Stockholm Region, F–9

Bohusgatan 24–26

International School of the Stockholm Region (ISSR) är en ackrediterad IB World School som undervisar enligt International Baccalaureate (IB) läroplan. Undervisningsspråket är engelska.

Södermalm

Från förskoleklass till årskurs 9

Skolan har en grundskoledel med förskoleklass till årskurs 9:

• Primary Years Programme, från förskoleklass till årskurs 5
  • Middle Years Programme, årskurs 6 till årskurs 9.

Grundskolan är öppen för elever med föräldrar som ska arbeta i Sverige på ett tidsbegränsat anställningskontrakt i Stockholm. Se förordning om internationella skolor (SKOLSF 2015:801).

Gymnasiedelen erbjuder Diploma Programme som är öppet att söka för alla elever.

ISSR har en skolsköterska, kurator och speciallärare som arbetar på heltid.

Skolan har en matsal, gymnastiksal, bibliotek och en stor aula som rymmer 800 personer. Förutom klassrum har vi en flera platser där ditt barn kan sitta i mindre eller större grupper för att studera. Skolan har också kafé.

Skolan ligger mitt på Södermalm, en kort promenad från Skanstulls tunnelbana. På vår skolgård finns en fotbollsplan och en trygg och grönskande lekplats. I anslutning ligger idrottshallen där eleverna har gymnastik.

Skolrestaurangen erbjuder ditt barn både vegetariska och icke-vegetariska rätter.

På skolans fritids har eleverna en aktiv läroplan med flera olika grupper och aktiviteter att välja mellan.

Skolan är en IB World School och auktoriserad av International Baccalaureate (IB).

Grundskolan har en egen förordning (Förordning om internationella skolor SKOLSF 2015:801).  Betyg sätts endast enligt IB, inga betyg sätts enligt svensk läroplan.

• Bemannad reception
  • Tillgänglig hiss
  • Toalett med plats för eldriven rullstol
  • Tydlig skyltning