En flicka sitter på en matta och arbetar med pärlor i olika färger och former.

Montessori Mondial Mälarhöjden

Traktörgränd 10

Montessori Mondial Mälarhöjden är en friskola och del av Academedia. Här utövar vi montessoripedagogik med syfte att ge barnen möjlighet att utveckla sina färdigheter och bli öppna och nyfikna människor.

Hägersten-Älvsjö

Inriktning

Det är viktigt att eleverna utvecklas under hela sin skolgång. Därför arbetar vi utifrån vetenskaplig grund med rätt verktyg för att alla elever ska ha så hög måluppfyllelse som möjligt genom hela sin tid hos oss.

Skolan har montessori-anpassade lokaler och ligger i ett naturområde med en vacker skolgård. Vi ger eleverna en trygg plats i en kreativ miljö, för att de på bästa tänkbara sätt ska utvecklas efter sina styrkor.

På Montessori Mondial Mälarhöjden är vi stolta över våra elever och vår skola. Hos oss lär sig eleverna att bry sig om sina medmänniskor och miljön runt omkring sig. På skolan jobbar engagerade lärare, som genom resultatinriktad montessoripedagogik ser till att varje elev får upptäcka kraften i att lära. Våra pedagoger fokuserar på elevernas unika förutsättningar för utveckling.

Vår skola är inriktad på att vara hälsosam, där rörelse blandat med kost är nyckeln. Vår mat utgår från sockerfria alternativ och näringsrik kost