Skolgård

Fritidsklubben Adolf Fredriks musikklasser

Västmannagatan 19

Fritidsklubben på Adolf Fredriks musikklasser är en trygg miljö dit elever mellan tio och tolv år kan komma efter skolan. Vi jobbar för att eleverna ska få göra saker som är meningsfyllda och roliga och som stimulerar deras tankeverksamhet.

Fritidsklubb
Norra innerstaden

Om verksamheten

Våra elever kommer till Fritidsklubben på olika tider varje dag beroende på när deras skoldag slutar.

Eleverna väljer själva i vilka aktiviteter de vill delta, och vi försöker därför att vara lyhörda och anpassa verksamheten så att den ska passa alla. Vi vill att alla elever ska känna sig sedda.

Vad kan man göra på Fritids?

• Medlemmarna i Fritidsklubben kan delta i olika aktiviteter som erbjuds, till exempel pingis, bordsspel, dataspel, läsa och rita eller måla.
  • Man kan också låna saker för utelek, som basketbollar, innebandyklubbor, hopprep med mera.
  • I Fritidsklubbens lokaler finns även ett tyst och lugnt rum för till exempel läxläsning.

Mellanmål

I ett medlemskap i Fritidsklubben ingår mellanmål som serveras i matsalen varje dag.

Välkomna till oss!