Skolgård

Sjöstadsskolans fritidsklubb

Hammarby allé 74–76

Sjöstadsskolans mellanstadieklubb tar emot elever från skolans mellanstadium. Här finns möjlighet att vara med, påverka och ta del av både planerade och spontana aktiviteter. Klubben har öppet från skoldagens slut till klockan 17.00.

Fritidsklubb
Södermalm

• Ledarhund och assistanshund välkommen
  • Kontrastmarkering
  • Parkering för dig med nedsatt rörelseförmåga

Om verksamheten

På fritidsklubben vill vi erbjuda en god fritid där eleverna får möjlighet till spontana och planerade aktiviteter samt till att vara med och påverka verksamhetens innehåll och utveckla sin sociala kompetens.

Här erbjuds tillfälle till samtal, samarbete, konfliktlösning, problemlösning, diskussioner, lek och gemensam glädje. Vi arbetar för att främja elevernas empatiska förmåga och respekt för varandras olikheter samt till att ta ansvar.

Aktiviteter

Hos oss ska man få möjlighet och lust att lära sig nya saker samt använda sig av sina kunskaper på ett kreativt sätt.

Exempel på aktiviteter:

• Skapande
  • Lek
  • Spel
  • Pingis
  • Drama
  • IT/media
  • Rörelse - ute och inne

Lunch och mellanmål serveras varje dag.

Öppettider

Klubben har öppet från skoldagens slut till klockan 17.00. På lov och studiedagar är det öppet från klockan 8.00.