Barn som leker på en skolgård

Söderholmsskolans fritidsklubb The Club

Våruddsringen 202

The Club ”Klubben” är Söderholmsskolans mellanstadieverksamhet för inskrivna elever i årskurs 4 till 6. Vi har fina lokaler som bjuder in till olika aktiviteter som biljard, pingis, fotboll, pyssel, dans eller om man vill umgås efter skoldagen.

Fritidsklubb
Skärholmen

Uppgift saknas

Vår verksamhet

The Club, ”Klubben” är en öppen verksamhet där inskrivna elever tillsammans med sina vårdnadshavare tar ansvar för vilka tider och dagar de kommer till klubben.

Resurspedagogerna som arbetar på fritidsklubben skolsamverkar under skoldagen på mellanstadiet, vilket skapar tillit och relationer mellan pedagogerna och eleverna.

Verksamhetens mål är att erbjuda en trygg miljö där alla känner sig välkomna och med aktiviteter som är lockande både för pojkar och flickor.

Arbetssätt och värdegrund

• The Clubs arbetssätt bottnar i värdegrund och demokratiska förhållningssätt där eleverna får träna på att visa hänsyn och respektera varandras olikheter.
  • Verksamheten styrs av skollagen och LGR 11 Kapitel 4.
  • Aktiviteterna bygger på elevernas aktiva medverkan och kan därför bli väldigt situationsstyrda.
  • Det erbjuds även fasta aktiviteter som bestäms i samråd med eleverna utifrån deras önskemål, intressen och behov.
  • Merparten av verksamheten är mobilfri och vi pratar aktivt om sociala medier och om hur det påverkar oss och det vi gör.
  • Vi har samtalsgrupper som diskussionsforum.

Poddcast

The Club har en poddcast där eleverna samtalar om veckan som varit och om aktuella frågor och vad som är på gång.

Hälsa och livsstil

Vi arbetar med hälsa och livsstil och har en hälsogrupp där vi tillsammans skapar rörelse och aktiviteter för hela skolan, i samarbete med övriga fritidshem från förskoleklass till årskurs tre.

Öppettider

• Skoldagar måndag till torsdag klockan 14:00-16:30, fredag 14:00-16:00.
  • En onsdag i månaden stänger verksamheten klockan 16:00.
  • Vi har även öppet alla lov klockan 08:00-16:00, bortsett från några veckor under sommaren: vecka 27 och fram till och med skolstart.

Uppsägningstid

Det är 30 dagars uppsägningstid för klubben.