Fryshusets grundskola Husby, 7–9

Lofotengatan 32–34

Fryshuset Grundskola Husby är en grundskola med fokus på kunskap och inlärning.

Järva
7–9

• Ledarhund och assistanshund välkommen
  • Parkering för dig med nedsatt rörelseförmåga

Hos oss är varje individ unik, och vi värdesätter olika kulturer och bakgrunder.

Ditt barn möts av personal som respekterar och förstår olika kulturella normer och värderingar. Vi arbetar tillsammans över ämnesgränser för att skapa en lärmiljö där barn lär sig att förstå och respektera varandra och olika kulturer.

Vi ser dig som förälder som en viktig partner, och strävar efter en öppen och inkluderande kommunikation, för att tillsammans ge ditt barn den bästa möjliga utbildningen.

För att ge alla elever bästa möjliga förutsättningar har vi ofta två legitimerade lärare i klassrummet. Detta gör att varje barn blir sett, får den hjälp de behöver och kan studera i lugn och ro. Våra elever erbjuds kostnadsfri läxhjälp flera gånger i veckan och lovskola vid behov. De kan också få extra studiehandledning på sitt modersmål för att få bästa möjliga stöd.

Vår skolgård är stor och har en lekplats och ett utegym. Det finns också en idrottshall.

Vi har en egen skolkock och lagar maten i vårt eget kök. All mat är halal och vi strävar efter att hålla låg klimatpåverkan. Det finns alltid ett vegetariskt alternativ.

Inne i skolan finns musikstudios som är öppna även efter skoltid. I skolbiblioteket kan eleverna koppla av i bekväma fåtöljer och läsa böcker.