Glada ungdomar sitter och talar med varandra runt ett bord.

Pops Academy, 4–9

Valhallavägen 117D

Pops Academy kombinerar akademisk kvalitet och kreativ verksamhet och skapar en nyfikenhet för lärande och utveckling som varar hela livet.

Norra innerstaden
4–9

Uppgift saknas

Inriktning

Vi jobbar med båda hjärnhalvorna och låter musiken genomsyra allt vi gör. Varför? För att vi vet att vi med hjälp med kreativa arbetssätt kan nå ännu längre. Med musiken som kraft ger vi våra elever en innehållsrik skolgång, där kreativitet och kunskap bär dem genom hela livet.

Vi ser att eleverna lär sig snabbare, har roligare och får en mer effektiv och kreativ skoldag med digitala lärverktyg. Skolans starka musikprofil erbjuder musik varje dag.

Pops Academy är en personlig skola där vi bygger relationer. Relationer som ligger till grund för en trygg skola och som uppmuntrar, entusiasmerar och inspirerar till nya kunskaper. Vi kombinerar kreativ verksamhet med undervisning och skapar en nyfikenhet för lärande och utveckling.

Pops Academy grundades i Stockholm 2015 och är idag en av Sveriges högst rankade grundskolor. Sedan 2020 finns Pops Academy även i Umeå och Örebro.

Vi erbjuder en skola för den som vågar drömma och är beredd att anstränga sig för att nå sina mål och uppnå goda studieresultat.