Skolgård

Diamanten, Kristna skolan

Petrejusvägen 43

Fritidsklubben Diamanten är en öppen fritidsverksamhet för elever i årskurs 4-6 och utgör en del av Kristna skolans verksamhet. Den ligger i ett lugnt och naturnära område intill Nackareservatet i Hammarbyhöjden, strax söder om Södermalm.

Fritidsklubb
Skarpnäck

• Bemannad reception
  • Tydlig skyltning

Om verksamheten

Fritidsklubben Diamanten ingår i Kristna skolans verksamhet med aktivitetsrum och skolgård. Kristna skolan grundades 1986 och är en fristående grundskola med kristen profil omfattande skolår F-9 och fritidsenheter.

På vår fritidsklubb vill vi skapa en meningsfull fritid genom att arbeta med trygghet, elevinflytande och samspel mellan varandra.

Trygghet

Eleverna ska känna sig trygga och miljön ska vara en trygg plats. Därför ser vi det som viktigt att varje elev känner sig sedd och bekräftad av personalen. Vi lägger även stor omsorg i utformning av lokaler samt verksamhetens rutiner.

Elevinflytande

Eleverna får ta ett större ansvar och vara mer självständiga än på fritidshemmet som de yngre eleverna går i. Vi ger stor möjlighet åt eleverna att påverka utformningen av verksamheten och ger utrymme för deras intressen. Alltifrån veckans aktiviteter till våra regler är eleverna med och påverkar.

Samspel mellan varandra

Vi arbetar utifrån MI-inspirerade samtal där målet är att se varje enskild individ. Eleverna får möjlighet att växa i sig själva och i sina relationer med andra.

Vårt mål är att ha en god relation och ett gott samarbete med både elever och föräldrar.